XXX CONCURS IBÈRIC DE SOLUCIONS CONSTRUCTIVES PLADUR

PLADUR GYPSUM S.A., convoca una nova edició del seu concurs ibèric de Solucions Constructives Pladur®, un repte a la capacitat creativa i de treball per als estudiants de les Escoles Tècniques i Facultats d'Arquitectura d'Espanya i Portugal.

GUANYADORS LOCALS DEL XXX CONCURS IBÈRIC DE PLADUR

El passat dia 22 d'abril de 2020 es va realitzar la deliberació virtual per part del jurat dels guanyadors de la Universitat d'Alacant de la XXX edició del Concurs Pladur. El treball consistia en l'elaboració d'una zona museística annexa a l'IVAM de València utilitzant elements de Pladur i va estar dirigit durant el curs pels professors Antonio Galiano i Carlos Rizo.

El jurat el van compondre Pepe Amorós, Ángel González, Pablo Giner i Sergio Mirón.

Els guanyadors del concurs van ser María Almagro, Antonio José Caja i Joaquín López-Torres amb el lema “Ataraxia”

A més, l'esment accèssit va ser per a Olaya Callejón, Rafael García i Georgi Vangelov sota el lema “Nexus”.

Els guanyadors en l'apartat BIM van ser Lidia Liberska i Adriana Rea, sota el lema “MuchMoreArt”

Guanyadors de les diferents universitats que han participat en el 30 Concurs Ibèric de Pladur

EL PROJECTE

L'objecte de la 30ª Edició del Concurs Pladur® se centra en la reflexió sobre l'Experiència humana d'un espai expositiu (Museu IVAM de València) considerant aquesta experiència com alguna cosa més enllà de la simple observació de l'art.

El terme "museum" es va aplicar per primera vegada a una col·lecció en el s. XVI; des de llavors podem analitzar el concepte com una realitat dinàmica que continua evolucionant avui. A mitjan segle XX sorgeixen la museologia i la museografia; es dissenyen espais arquitectònics; es planteja la relació entre l'obra principal i la secundària; s'introdueix l'escenografia, la contextualització... Els museus comencen a compartimentar les sales per a exposar grups o tipus d'objectes o les obres d'un sol artista. Els diferents corrents culturals, els nous mitjans de comunicació han anat transformant les exposicions i ha sorgit la museologia de l'espectacle. Els espais han passat a ser part fonamental de l'espai expositiu.

En aquesta edició se cerca involucrar els visitants, oferint-los l'oportunitat d'interpretar perquè la seua visita siga una experiència dels 5 sentits. Com a complement també se cerca crear un espai de regeneració del barri on es puguen organitzar diverses activitats lúdiques intergeneracionals.

Bases del concurs

Premis

INFORMACIÓ PER A ELABORAR EL TEU PROJECTE

En el següent enllaç podràs trobar tota la informació necessària per a elaborar el teu projecte:

- Fotos situació actual

- Parcel·la

- Bibliografia

Les consultes s´han de fer, si és el cas, a través dels professors Sr. Carlos Rizo Maestre i Sr. Antonio Galiano Garrigós.

En l´àmbit local s'admetrà el lliurament de projectes fins al 22 d'abril.

INSCRIPCIÓ

Inscripció XXX Concurs Ibèric Pladur.

Més informació per a la inscripció en: