11th Healthy Housing Awards. 5 Juliol 2017

El pròxim 5 de Juliol de 2017 es lliuren els 11th Healthy Housing Awards en el MUA a les 18h.

El lliurament de premis és, cada any, el resultat de diferents experiències internacionals entre cinc universitats europees que promou un nou punt de vista dins del món de l'ensenyament d'Arquitectura, sent aquestes, la Universitat d'Alacant, la Robert Gordon University d'Aberdeen (UK) , l'Hogeschool van Amsterdan, la Copenhagen school of design and Technology i la Beuth Hochschule für Technik Berlin.

El concepte saludable es desmarca del concepte sostenible, habitualment relacionat a la disponibilitat de recursos i a l'impacte mediambiental, per a més a més, orientar els processos de disseny constructius a la millora de la qualitat de vida de les persones dins dels habitatges. Una cerca que se centra en dissenyar espais saludables i per tant, edificis saludables amb l'ajuda d'eines d'última generació.

La Càtedra Marjal Healthy, creada en 2013, és el marc on s'inscriuen aquests tallers i experiències docents que tenen com a objectiu que els estudiants milloren les seues oportunitats de treball en el seu futur professional mentre aprenen les eines de simulació (BIM) que s'estan desenvolupant de forma ràpida alhora que s'insereixen en els processos de disseny. A més, en anglès. Una oportunitat per a l'intercanvi de bones pràctiques d'ensenyament superior per a desenvolupar i adaptar, a més, els plans d'estudis d'Arquitectura i Arquitectura Tècnica, mentre es millora la mobilitat tant del professorat com dels estudiants.

Aquesta edició, l'onzena, marca un punt i seguit en un projecte que té per objectiu seguir creixent i adaptar-se a les noves tecnologies i maneres de fer. Comptarà amb la presentació del llibre del desè aniversari que arreplega els millors projectes de les últimes cinc edicions d'una banda, i per una altra, la presentació d'un nou programa on l'intercanvi de coneixements entre totes les universitats participants tindrà una presència mensual i oberta tant al món acadèmic com a l'empresarial.